نوار لبه پی وی سی چیست

نوار لبه پی وی سی چیست


نوار لبه پی وی سی چیست

در مقاله “ نوار لبه پی وی سی چیست” از گروه تولیدی GTF قصد داریم، به توضیح نوار لبه پی وی سی چیست به زبان ساده بپردازیم تا با آخرین نکات و ویژگی های انواع نوار لبه های کابینت و MDF بیشتر آشنا شوید، تا در انتخاب صحیح هرچه بیشتر به شما کمک کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

 

فهرست

نوار لبه پی وی سی چیست به زبان ساده

نوار لبه پی وی سی به زبان ساده محصولی است که نوار چسب بهمراه یک لبه پی وی سی است. این نوع از نوار لبه پلاستیکی شده برای موارد چوبی و یا ام دی اف قابل است، این محصول از پلاستیک PVC بادوام ساخته شده است و می توان از آن  به طور گسترده در صنعت کابینت سازی برای تزئین کابینت، مبلمان و سایر صنایع مورد استفاده قرار داد و همینطور برای پوشاندن قالب ها و درزها در محصولات چوبی استفاده کرد. نوار لبه پی وی سی GTF با قابلیت نصب آسان و بالاترین کیفیت ، ماندگاری را دارا می باشد و علاوه بر آن، از ظاهری زیبا با رنگبندی های متنوع برخوردار می باشد.

 
نوار لبه جی تی اف

موارد استفاده از نوار لبه PVC

نوار نوار لبه پی وی سی موارد استفاده مختلف و کاربردهای متنوعی در صنایعی همچون کابینت سازی، محصولات ام دی افی و چوبی نقش دارد. نوار چسب لبه PVC به عنوان یک ماده بسیار همه کاره و بادوام می تواند در صنایع مختلف به عنوان یک لایه محافظ برای چندین ماده از جمله چوب، فلز و غیره استفاده شود. پی وی سی از جمله محصولاتی می باشد که ضد حریق است خواص چسبندگی استحکام صنعتی دارد، به دلیل ویژگی های عملکردی آن اغلب نسبت به سایر گزینه ها انتخاب می شود. همچنین ضد آب، مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و تحت تأثیر رطوبت نیست. طیف گسترده ای از رنگ های موجود، هماهنگی با مواد موجود را آسان می کند و در عین حال یک لایه محافظ در برابر سایش و پارگی اضافه می کند.

علاوه بر این، بسته به نیازهای کاربردی خاص شما، به راحتی با چسب یا اتصال دهنده هایی مانند پیچ ​​یا میخ اعمال می شود. از آنجایی که نوار چسب لبه پی وی سی دارای عرض های بسیار متنوعی است، می توانید بدون توجه به صنعتی که در آن کار می کنید دقیقاً آنچه را که نیاز دارید بیابید. همچنین می توانید بین نسخه های خود چسبی که مستقیماً به سطح شما میچسبند یا نسخه های غیرچسبی که به سطح شما می چسبند انتخاب کنید. هنگام تصمیم‌گیری اینکه کدام محصول برای تولید محصول شما مناسب است، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید از جمله مهمترین موارد می توان به عملکرد محصول خود اشاره کرد؛ بسته به اینکه چگونه می‌خواهید از نوارلبه PVC خود استفاده کنید.

تاریخچه نوار لبه پی وی سی

در دهه 80 و 90 میلادی، زمانی که نوار لبه مفهومی کمیابی بود، مهره های چوبی تنها محصول پوشش لبه بودند. بنابراین، هر چه لمینت در بالا باشد، کناره ها با نوارهای چوبی به نام حاشیه پوشانده می شد که صیقلی یا رنگ آمیزی شده بودند و هرگز با هم مطابقت نداشتند. 

امروزه در جهان، آمارها نشان می دهد که حداقل 50٪ تولید کننده گان محصولات چوبی و ام دی افی از نوار لبه چوبی سنتی استفاده می کنند و ما بقی آنها از نوارهای لبه پی وی سی  تبدیل شده استفاده میکنند. البته این آمار در این صنعت به این موضوع اشاره دارد که همه محصولات اروپایی و آمریکایی فقط از نوارهای لبه PVC استفاده می کنند برای این رشد این صنعت بسیار شگفت انگیز می باشد.

چرا استفاده از نوار لبه پی وی سی بهتر از موارد چوبی سنتی است؟

  • محلول نواری PVC محصولات را تا حد زیادی ضد آب و ضد موریانه می کند. و به طبع آن طول عمر محصولات را افزایش می دهد و از آسیب دیدن در اثر آب، موریانه، رطوبت و غیره محافظت می کند.
  • نوار لبه PVC نیازی به رنگ یا جلا ندارد، زیرا طرح به دلیل تمیز کردن روزانه به دلیل لایه UV، سال ها محو نمی شود و آسیب نمی بیند.
  • موارد سنتی و چوبی یا رومیزی مطابقت ندارد اما نوار لبه کاملاً با تمام سطوح مطابقت دارد.
  • قیمت نوار لبه PVC کمتر از موارد سنتی چوبی است. قیمت چوبی بر حسب فوت در حال اجرا می باشد در حالی که قیمت لبه بند بر حسب متر است.
  • نوار لبه کناره های محصولات را نرم می کند. بزرگسالان و بچه های کوچک به دلیل لبه های تیز پوشش های دیگر هیچ گونه بریدگی یا آسیبی نمی بینند.
  • حداقل چسب برای چسباندن استفاده می شود. فقط یک لایه نازک از چسب خوب برای چسباندن لازم است.
  • نوار لبه قوی تر از یک قطعه چوبی است و مهمتر از همه 100٪ محصولات قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست است.

 فرآیند تولید نوار لبه پی وی سی

 این ماده با مخلوط کردن رزین پی وی سی، مواد شیمیایی و رنگدانه هایی که در دستگاه گرمایشی به نام اکسترودر ریخته می شود، تولید می شود. مخلوط شیمیایی تا 200 درجه سانتیگراد گرم می شود. در این دما پودر پی وی سی در دستگاه اکسترودر به شکل مایع ذوب می شود و مانند تصویر خارج می شود. سپس در جایی که شکل دائمی را به خود می گیرد خنک می شود. سپس فرآیندهای دیگری مانند چاپ و پوشش UV وجود دارد. بیشتر بدانیم…

کلام پایانی

در این مقاله به توضیح نوار لبه پی وی سی به زبان ساده پرداختیم، نوار لبه پب وی سی محصولی کارآمد و مقرون بصرفه است که همکنون در بخشی از نیاز های بازار محصولات ام دی افی و چوبی را مرتفع می کند، گروه تولیدی GTF به شما کاربر گرامی محصولات خود را پیشنهاد می دهد تا مزیت کیفیت رقابتی این محصول و همینطور قیمت مناسب و مقرون بصرفه این محصول به نفع خود و برای فروش به دیگران استفاده کنید تا با هم قدمی در تولید درآمد و کسب نیاز های مشتری برداریم با کارشناسان و مشاوران ما همین حالا تماس برقرار کنید تا از آخرین تخفیف ها و قیمت های مناسب برخودار شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *